Poznaj przepis na orzeźwiające Mojito

Gorący dzień to najlepszy czas na wypicie Mojito – ten orzeźwiający drink to wyjątkowa propozycja zasługująca na szczególną uwagę. To również jeden z najbardziej popularnych drinków na świecie, który wywodzi się z Kuby. Można zakupić go w wielu barach, ale również jego samodzielne przygotowanie wcale nie jest takie trudne – sprawdź z nami przepis na Mojito!

martini-623430_1920

Mojito (czyt. „Mohito”) to drink o słodko-kwaśnym smaku, bardzo odświeżający, ponieważ w jego składzie znajduje się mięta i limonka. Alkoholem potrzebnym do jego przygotowania jest biały rum – można kupić go w praktycznie każdym sklepie z alkoholami.

Historia drinka ginie w mrokach dziejów. Za jego pierwowzór uważa się ulubiony napój Francisa Drake’a – sławnego angielskiego korsarza żyjącego w XVI wieku. Pijał on tafię – destylowany z trzciny cukrowej razem z miętą i sokiem z cytryny. Oryginalne Mojito rozpowszechniło się dopiero później, gdy rozpoczęto destylację rumu – jednego z najbardziej znanych alkoholi obu Ameryk. To właśnie jego eksport sprawił, że Mojito stało się tak popularne na całym świecie.

Czego potrzebujesz do Mojito?

Jak już zostało wskazane, potrzebny będzie biały rum, który jest podstawą tego drinka. Następnie warto zakupić też gotowy syrop cukrowy lub też przygotować go samodzielnie. Zamiast syropu cukrowego można też zastosować cukier biały albo brązowy cukier trzcinowy. Pozostałe składniki to limonka, świeża mięta, woda gazowana, najlepiej źródlana, ponieważ mineralna może mieć zbyt intensywny smak i aromat, a także kruszony lód.

Sprawdzony przepis na Mojito

Publikujemy przepis na Mojito, który został zatwierdzony Międzynarodowe Stowarzyszenie Barmanów (IBA – The International Bartenders Association). Można spotkać się również z innymi recepturami, ale różnią się one głównie pod względem proporcji składników.

Składniki:

  • biały rum – 60 ml

  • syrop cukrowy – 20 ml lub 2-3 łyżeczki cukru białego albo brązowego trzcinowego

  • mięta – 6-7 listków

  • limonka – 4-5 cząstek

  • woda gazowana

  • kruszony lód

Do przygotowania drinka przyda się wysoka szklanka z grubszym dnem. Do szklanki wrzucić cząstki limonki pozbawione białych elementów oraz miętę, ugnieść je specjalnym muddlerem barmańskim albo końcówką noża. Potem dodawać po trochu syrop cukrowy lub cukier, jednocześnie ugniatając całość. Następnie wypełnić szklankę kruszonym lodem, dodać biały rum, dopełnić wodą gazowaną. Wymieszać energicznie i udekorować kawałeczkiem limonki i gałązką mięty. Mojito najlepiej podawać razem ze słomką.

Można przygotować też wersję bezalkoholową – biały rum należy wtedy zastąpić wodą gazowaną.

Skomentuj

